اگر پیج شما نوپا است یا فالوور کمی دارید. جذب فالوور دغدغه اصلی این روزهای شما می‌باشد. چهار بخش با عنوان Home، اکسپلور، هشتگ و ریلز به کمک شما می‌آیند. دقت کنید که اگر پیج شما کوچک است امکان جذب از طریق Home و اکسپلور خیلی امکان‌پذیر نیست. بهتر است از طریق ریلز و هشتگ، جذب بیشتری داشته باشید.

در ادامه گروه سفارش ممبر شما را با نحوه هشتگ‌گذاری برای جذب فالوور، افزایش مشتری و رونق کسب و کار، برای پیج‌های نوپا آشنا می‌کند.

جذب فالوور

جذب فالوور اینستاگرام

برای شروع بهتر است از ریلز استفاده کنید و هشتگ‌های مرتبط به کار ببرید.

در یک بازه زمانی مشخص روی هشتگ‌هایتان کار کنید. به طور مثال: اگر بار اول 8 تا هشتگ گذاشتید، بار دوم در ریلز بعدی 10 تا و بار سوم 25 تا هشتگ بگذارید.

بهینه‌سازی پروفایل

برای جذب فالوور به بهینه‌سازی پروفایل توجه کنید:

1. تصویر پروفایل باید واضح، با کیفیت و جذاب باشد. همچنین به خوبی قابل تشخیص باشد.
2. نام کاربری آسان و به یاد ماندنی باشد.
3. بیوگرافی از کلمات کلیدی که مرتبط با پیجتان است استفاده کنید تا افراد راحت‌تر شما را پیدا کنند.
4. اگر کسب‌وکار شما وب‌سایت یا چنل تلگرام دارد، از یک لینک در بخش بیوگرافی استفاده کنید.
5. نمایانی از شخصیت را در پروفایل خود نمایان کنید.
6. اهداف و ارزش‌های پروفایل را در بیوگرافی یا پست‌های اولیه مطرح کنید.

تولید محتوای با کیفیت

محتوا باید جذاب، ارزشمند و خلاقانه باشد تا جذب فالوور اتفاق بیفتد.

مواردی که باید در نظر داشته باشید برای ایجاد محتوای با کیفیت به شرح زیر است:

1. تنوع در محتوا: از عکس‌، ویدیو، استوری‌، پست‌ متنی و مطالب آموزشی استفاده کنید.
2. تصویر پروفایل، عنوان پست‌ها و اولین جمله کپشن باید جلب توجه کند.
3. اتکا به داستان‌گویی: از بهترین روش‌ها برای جلب توجه، داستان‌های شخصی، تجربیات و حوادث هستند.
دقت داشته باشید که داستان‌های شما مرتبط با نیش شما باشند.
4. عنوان‌های پست‌ها باید جذاب باشند.

انتشار مداوم و زمان‌بندی

جهت جذب فالوور انتشار مداوم محتوا تاثیرگذار است.

1. تعیین یک زمان‌بندی
2. منظم بودن
3. تعهد به تعداد پست‌ها

 

سخن پایانی

در این مقاله به نحوهٔ جذب فالوور در اینستاگرام پرداختیم. برنامه‌ریزی برای پست‌گذاری زمان می‌برد. مدیریت تعامل هم چالش‌ بر انگیز است. اما یک راه ساده‌تر نیز وجود دارد و آن خرید فالوور از سفارش ممبر می‌باشد.