ریچ و ایمپرشن برای هدایت و مدیریت کسب و کارهای اینستاگرامی ضروری می‌باشد؛ چرا که اینستاگرام بستری است مناسب برای فعالیت انواع کسب و کارها است، می‌توان گفت امروزه بیزینس‌ها بدون فعالیت اینستاگرامی بخش زیادی از مخاطب مشتری خود را از دست می‌دهد. برای شروع فعالیت و موفقیت کافی است در استراتژی‌های اینستاگرام سرمایه گذاری کنید. گروه سفارش ممبر در این مطلب قصد دارد شما را با تفاوت ریچ و ایمپرشن اینستاگرام آشنا کند. با ما همراه باشید!

 

فهرست مطالب

  1. معنی ریچ در اینستاگرام
  2. معنی ایمپرشن در اینستاگرام
  3. تفاوت ریچ با ایمپرشن اینستاگرام
  4. شاخص ریچ مهم‌تر است یا ایمپرشن؟
  5. سوالات متدوال
  6. سخن پایانی

 

1. معنی ریچ در اینستاگرام

ریچ را می‌توان هم معنی بازدیدکننده در نظر گرفت. برای آشنایی با معنای ریچ در اینستاگرام حتما با ادامه این نوشتار همراه باشید. مفهوم reach در اینستاگرام اشاره دارد به بازدید و واکنش کاربران، به طور کلی می‌توان بیان کرد تعداد اکانت‌هایی است که پست یا استوری شما را مشاهده کرده‌اند.

اگر به قسمت insight پست‌های خود نگاهی بیندازید، عددی را برای شما نشان می‌دهد. مثلا عدد نشان داده شده 300 باشد. به این معناست که 300 اکانت پست یا استوری شما را بازدید کرده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه این است که تعداد دفعات بازدید تاثیری در مقدار این عدد ندارد. یعنی اگر کاربری چند بار پست‌تان را مشاهده کند، تنها یک عدد به ریچ اضافه می‌شود.

افراد بازدید کننده می‌توانند از راه‌های متفاوت مثل هشتگ، استوری، لوکیشن، اکسپلور و … پست شما را ببینند.

افزایش ایمپرشن اینستاگرام نیاز به تولید پست‌هایی جذاب دارد. به این معنا که پستی برای یک گروه خاص جذاب باشد تا به افزایش ایمپرشن در اینستاگرام کمک کند. بنابراین مهم است که شما در هر دوه‌ای از زمان بتوانید برای گروه خاصی از مخاطبان خود تولید محتوا انجام دهید تا به افزایش ایمپرشن در اینستاگرام دست پیدا کنید.

 

2. معنی ایمپرشن در اینستاگرام

ایمپرشن با معنی بازدید و مشاهده معرفی می‌شود. در واقع ایمپرشن تعداد دفعاتی است که پست یا استوری شما توسط کاربران و دنبال کنندگانتان مشاهده شده است.
در بخش insight پست‌های اینستاگرام عددی با عنوان ایمپرشن (Impression) نشان داده می‌شود.

به عنوان مثال اگر عدد نمایش داده شده 900 باشد یعنی پست مورد نظر 900 بار توسط کاربران مشاهده شده است. یعنی اگر کاربری از یک پروفایل پست شما را 200 بار دیده باشد 200 عدد به آمار ایمپرشن پست شما اضافه خواهد شد. دقت کنید که تعداد ایمپرشن پست‌های شما در حالت معمول با عدد ریچ یکسان نیست.

احتمال دارد مخاطبی پست یا استوری شما را چند مرتبه دیده باشد. امکان دارد ایمپرشن عدد 900 را به شما نشان دهد اما عدد ریچ برای همان پست 400 باشد، یعنی تعدادی از این چهارصد اکانت بیشتر از یک بار پست شما را مورد بازدید قرار داده‌اند. در ادامه مطلب به صورت واضح‌تر تفاوت ریچ و ایمپرشن را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

به طور خلاصه اگر یک اکانت پست شما را n بار مشاهده کند، n مقدار به تعداد ایمپرشن اضافه خواهد شد.

تفاوت ریچ با ایمپرشن اینستاگرام

 

3. تفاوت ریچ با ایمپرشن

به تعداد دفعاتی که پست شما دیده شده است ایمپرشن می‌گویند و ریچ تعداد اکانت یا پروفایل‌های منحصر به فردی هستند که از پست شما بازدید کرده‌اند.

 

به عنوان مثال اگر سعید 3 بار و سعیده 4 بار در زمان‌های مختلف پست شما را بازدید کنند. تعداد Impressions پست شما 7 و تعداد Reach پست شما ۲ خواهد بود.

در حالت کلی می‌توان بیان کرد که ریچ تعداد افراد منحصر به فردی هستند که محتوای شما را مشاهده می‌کنند اما ایمپرشن یعنی پست شما روی افراد تاثیر می‌گذارد با این عنوان که برای بار دوم پست را مشاهده کنند و خدمات بگیرد.

در مجموع می‌توان در مورد تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام گفت، اگر عدد ایمپرشن شما بیشتر از ریچ باشد یعنی مخاطبان شما چندین بار یک محتوا را دیده‌اند. درک این موضوع به شناسایی مخاطبان شما و همچنین شناخت سلیقه آن‌ها و در آخر به رشد کسب و کار اینترنتی شما نیز کمک خواهد کرد.

 

4. شاخص ریچ مهم‌تر است یا ایمپرشن؟

تا این مرحله با تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام آشنا شده‌ایم حالا باید بدانیم که کدام یک مهم‌تر هستند، هنگامی که شما به خوبی با فالوورهای خود سروکار داشته باشید، میزان ایمپرشن افزایش می‌یابد و این به معنا این است که شما فالوور فیک ندارید. دقت کنید که گاهی تعامل با فالوور به حدی خوب است که میزان ایمپرشن به تعداد فالوورها نزدیک می‌شود و حتی بیشتر از آن نیز می‌شود.

پس ریچ عملا معنای کلیک بر روی محتوا را شامل می‌شود که امکان دارد تعاملی هم به دنبال آن به وجود نیاید در مقابل ایمپرشن نشان دهنده جذابیت محتوای شماست و در رشد محتوای کسب و کار کمک خواهد کرد. به عنوان مثال اگر متوجه شوید عدد ایمپرشن پایین آمده تلاش می‌کنید با تولید محتوای جذاب‌تر مقدار ایمپرشن را افزایش دهید.

می‌توان گفت اینکه کدام یک از این دو شاخص‌ مهم‌تر هستند کاملا به استراتژی بازاریابی شما بستگی دارد. وقتی فرد به دنبال نرخ تعامل در اینستاگرام باشد باید هم به ایمپرشن و هم به ریچ توجه کند.

دقت کنید که به طور کامل نمی‌توان تعیین کرد که ایمپرشن مهم‌تر است یا ریچ و نیاز است که هر دو مورد بررسی قرار بگیرد.

 

5. سوالات متداول

  • ایمپرشن اینستاگرام در استوری چیست؟ تعداد ویوهای هر استوری اینستاگرام را می‌گویند.
  • ایمپرشن چیست؟ کاربر موفق به دیدن لینک شما در صفحه نتایج شده باشد.

 

6. سخن پایانی

متوجه شدیم که جهت بهبود کارایی پیج و پیشرفت یک حرفه اینستاگرامی، باید روش‌های آنالیز آمارهای Insights اینستاگرام و مفاهیم آن را بدانیم پس سعی کردیم تفاوت ریچ با ایمپرشن اینستاگرام را به خوبی توضیح دهیم و همین‌طور با روش‌های آنالیز و استفاده از این تفاوت‌ها آشنا شویم. تا در آخر در مورد محتوا و تبلیغات موثر پیج خود تصمیم گیری کنیم.
در بخش نظرات پیشنهادات و انتقادات شما را در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی خواهیم کرد. در سایت سفارش ممبر به راحتی ویو، ایمپرشن، لایک ، فالوور اینستاگرام مطمئن خریداری کنید.